I. Mágus
Számmisztikailag a Mágus egyes száma a valóságba lépést, azaz a teremtés misztériumát jelképezi. Az egyes aktivitás, az én felismerése, a teremtés megtapasztalása. A megbonthatatlan és tökéletes egység, az isteni elv, a teremtő gondolat száma.
A képen látható Mágus fiatal ember, római tógában és varázslótalárban áll előttünk. A ruházat Apolló római istenre utal, aki a művészetek és a gyógyítás istene (többek között). Apolló napisten is, a Nap pedig a tudás, az erő, a lendület szimbóluma.
Derekán öv helyett egy élő kígyó tekeredik körbe, amely saját farkába harap: a folyamatok végeérhetetlenségének szimbólumaként. A kígyó, mint a tudás szimbóluma, itt a tudás örök fényét, a szellem tökélyének halhatatlanságát szimbolizálja.
Az alak feje felett a Lemniszkáta látszik. A mi világunkban végtelen jelnek ismert szimbólum a lélek, az élet és az örökkévalóság szimbóluma, a tarot kártya jóslás területén nagyon sokszor fogunk szembesülni vele.
Jobb kezében felfelé emeli varázspálcáját, bal kezével lefelé mutat. Ez a kettős mozdulat egyben szimbolizálja az égi szférákból érkező tudást, fényt, energiát.
Előtte egy asztalon a tarot négy színét szimbolizáló tárgyak láthatóak: kard, érme, bot, kehely. Ezek a „színek” a természet erőit szimbolizálják (víz, föld, tűz, levegő) és itt, láthatóan a Mágus uralma alá hajtotta őket.
A kártya alsó peremén, az asztal előtt rózsák és liliomok nyílnak. Mindkettő szimbolikus virág: érdekesség, hogy a vörös rózsa itt nem az érzelmekre utal, hanem a szellem termékenységére, a kreativitásra és a tökéletességre kerül a hangsúly. Az isteni tisztaság, emelkedettség és kiváltság szimbóluma a liliom, amely a Mágus lábai előtt, kerti virágként nyílik, hogy mutassa: felfelé törekedve minden tökéletesedik. A liliom is számtalan lapon megjelenik a tarot kártya jósláshoz használt pakliban.
II. Főpapnő
A kettes a világunk dualitásának jelképe. Az egymással szemben álló ellentétpárok által alkotott teljességet (igen-nem, férfi-nő, világosság-sötétség, menny és pokol stb.) szimbolizálja, mint szám a Hold uralma alatt áll.
A Főpapnő egy misztikus templom trónusán ül, vállán palást, fején kör szimbólummal ellátott fejdísz, amelyen szarvak vannak. A gömb és a holdsarló a Hold fázisait hivatottak jelképezni, amelynek a figura a fennhatósága alatt áll. Ezt támasztja alá, hogy a ruhája olyan, mintha holdfényből szőtték volna: elomló, áttetsző és körvonal nélküli.
Ölében egy könyv, amelyen a TORA felirat olvasható, ezzel nem elsősorban a zsidók szent iratára, hanem a szó jelentésére (legfelsőbb törvény) utal. Az, hogy a könyv egy részt eltakarja a palást, arra utal, hogy a világot mozgató erők és törvények egy része mindig láthatatlan marad az emberiség számára.
A trónusa két ellentétes színű oszlop (fehér és fekete) között helyezkedik el, a Főpapnő egyik legfontosabb feladatára fordítja figyelmünket: a figura képviselte női energiák feladata a világ ellentmondásait feloldani, egymáshoz szelídíteni. A két oszlop a fény és árnyék megtestesülése, de ugyanúgy szimbolizálja a nappal és éjszaka, látható és láthatatlan dolgok között feszülő ellentéteket is.
A háttrében gránátalma és pálmafák láthatóak. A gránátalma a lét egészét, körforgását jelképezi (van olyan mitológiai történet, ahol gránátalma a világ), a női termékenységet is szimbolizálja. A pálmafa hasonló dolgokban van „otthon”: az anyaság, a szülés, a lét-nemlét, a születés és megújulás jelképe. Visszatérő illusztráció a spirituális eszközökön, így a tarot kártya jóslás lapjain is.
A Főpapnőnek egyiptomi mitológiai vonatkozásai is vannak: Izísz főpapnőjének is gondolták, a templomba beköltöző titkos tudás felelőseként tették meg. A szimbolikus „Szellemi Menyasszonnyal” is azonosítják, a csillagok lánya, aki érzékeny, sokat tud (titkokat is), de nem tud sokáig megmaradni ezen a világon.
III. Császárnő
Az ő szülei közül is az egyik a menny, viszont a másik már a Föld, így nem kell félni attól, hogy elillan. Száma a test-lélek-szellem harmóniáját szimbolizálja, és ezen keresztül a bölcsesség jelképe is. A gazdagság szimbóluma, amely Jupiter fennhatósága alatt áll.
A kártya tele van csillagászati szimbólumokkal: a Császárnő fejdíszén 12 csillag található (vegyük észre, hogy a 12 kvintesszenciája 3!), mellette egy táblán Vénusz szimbóluma látszik, jogarja végén golyó, amely a kozmoszt, a világot jelképezi.
A figura környezete a földi paradicsomot mutatja be: érett gabonamező, vízesés, napsütés, minden, amit csak ember kívánhat, megjelenik.
A Császárnő maga termékenység szimbólum – erre utalnak a ruháján látható gránátalmák is – mindenki anyja, vagyis az anyaság jelképe. A termékenység, bőség, aratás, gazdagság mind-mind az ő „hatáskörébe tartozik”. Teste nem szembefordulva látszik, hanem kissé jobb felé fordul, ezzel jelezve azt, hogy a múltból a jövő felé való haladás is az ő uralma alá tartozik – a világba való belépés, azaz a születés kapuja ő.
IV. Császár
A négyes az örök körforgás száma, magába foglalja az élet fázisait is (pl. tavasz, nyár, ősz, tél).
Az Uralkodó idősebb férfi, aki koronával a fején kosfejekben (a kosfej az isteni eredetű földi hatalom szimbóluma) végződő karfájú trónon ül komoly arckifejezéssel. Nem sok emelkedettség van benne, hiszen ő a földi, az evilági hatalom szimbóluma, aki a végrehajtó és megvalósító erőket fogja össze és uralja.
Ugyanakkor kétségtelen, hogy az intellektus és elhivatottság trónján ül, a földi lét legmagasabbrendű vonásai által rendelve ide.
A háttérben látható sziklák érzékeltetik, hogy ő az akarat megtestesülése, aki saját magán ugyanúgy uralkodik, mint másokon.
Érdekes, hogy egyetlen dolog utal arra, hogy ő a Császárnő férfi párja, aki termékeny, akivel házaséletet él, méghozzá a kezében található jogar végén elhelyezkedő Ankh-szimbólum. Ugyanakkor ez a jel a hatalomnak is szimbóluma.